Faceți căutări pe acest blog

Translate

miercuri, 11 septembrie 2019

Madame Cygne - Articol

Diorama a debutat prin realizarea unui plan.
Pe desenul realizat „la scară” am introdus personajul principal, „Madame Cygne” din kitul Refugees, Preiser cod 64007, figurina ce ofera variante limitate fiind, aproximativ dint-o bucata (foto 1). 


Primul pas a constat în îndepărtarea bavurilor apoi am îndepărtat, parțial, cureaua genții transformând-o într-un guler de cămașă (cămașă de noapte) (foto 2-3). 
 


Constatând că bătrâna privește prea optimist spre viitor am hotărât să-i schimb poziția capului, schimbarea a debutat cu o decapitare, după repoziționare capului, Madam privea în josul scărilor (foto 4). 


Pentru rolul lui „Fritz” am ales o figurină din kitul Eastern Front Series kit no.1 German infantry in action cod.3522, a urmat debavurarea și lipirea (foto 5) , pentru cap am ales o piesă din kitul Eastern Front Series kit no.3 Hand-to-hand fight, cod 3524 (foto 6). 
 


Am început amenajarea suportului pentru dioramă, am optat pentru o taviță chinezească de la magazinul DAISO, pentru fundalul neutru am decupat o placă de komatex 3mm pe care am desenat amplasarea treptelor (foto 7). 


Pentru secțiunea de perete am folosit o placă de komatex 2mm, am decupat în dreptul scărilor fiind nevoit să adaug un mic pertic de komatex (foto 8). Pentru scară, ca materiale s-a folosit cartelă de telefon și placă de komatex 2mm, din cele două fâșii de komatex am decupat locașuri pentru fixarea treptelor, adăugând niște fâșii pe care să se sprijine placa decupată din cartelă (foto 9). 
 


Dupa fixarea plăcii, fixare cu Super glue Bison, între cele două bucăți de komatex pe fața ventrală, cu scop ornamental, am lipit fâșii din cartela de telefon (foto 10). Fâșii din carte de joc, plasticată, s-au utilizat pentru realizarea părților frontale ale treptelor (foto 11). Treptele le-am făcut din plăcuțe de komatex 2mm iar cu șmirghel am încercat să redau, prin zgâriere, nervurile lemnului (foto 12). 




După rotunjirea marginilor, treptele s-au fixat pe scară (foto 13). 
















Pe suport s-au făcut probe cu scara și peretele apoi placa de komatex s-a fixat de postament (foto 14). 
















Următoarea etapă a constat în realizarea balustradei, în lipsa unui stung a trebuit să improvizez astfel pentru stâlpii balustradei: am tăiat bucăți de sârmă, cu lungimea de 3 cm iar pentru ornamente am apelat la ornamentele sexului frumos. Prin fixarea mărgelelor cu super glue au rezultat 12 stâlpi (foto 15). 


Fixarea stâlpior a debutat prin realizarea găurilor cu burghiul de 0,6 mm, în găuri am introdus stâlpo-mărgelele și le-am consolidat cu super glue Bison, peste stâlpi am fixat balustrada, komatex de 2mm (foto 16). Tot ansamblul fiind vopsit cu Gunze sand brown iar umbrirea realizându-se cu Marabu Tabacco (foto 17).

 






Zona neutră (postamentul și suportul) a primit un strat de grund incolor iar la 30 de minute, după protejarea marginilor postamentului și a zonei de fixare a scărilor, a urmat vopsirea cu spray Sinto Peinture gri (foto 18).

Perete a fost mărit prin adăugarea unei fâșii din carte de joc iar în completare am tăiat o fâșie de komatex, fâșie de fixat sub scară, întregul ansamblu a fost vopsit cu Gunze. Ulterior a urmat un nou strat de galben, sub formă de spray (foto 19). 


Pentru moment am abandonat tâmplăria în favoarea figurinelor, evident am început cu eroul principal.

Pielea a fost redată prin aplicarea vopselurilor Model Color Vallejo apoi scufia a primit un albastru metalizat Gunze H88, rochia 51 Revell, halatul un amestec de 25 și 330 Revell și pentru păr violetul de gențiana a fost imitat prin amestec de 5 și 21 Revell (foto 20). 


La pasul doi bătrâna și-a recăpătat vederea și ciorapii flaușați iar boneta a fost ornatăa cu bulinuțe, a urmat machiajul, încălțările și un punct de sprijin, baston din sârmă. La final umbriri, riduri de expresie și manichiura (foto 21). 


Revenind la construcții și tâmplărie am lipit peretele pe suport și băbuța s-a fixat pe scară. Angrenajul scară-băbuță și fâșia de perete au fost fixate pe suport (foto 22-23). 



Fritz a primit fondul de ten (Model Color) și apoi i-am distribuit efectele militare (foto 24). În faldurile uniformei am vopsit cu 78 Revell, restul primind Revell 66. După primirea brațului restant am continuat cu vopsirea cizmelor și a pielăriei. Pentru redarea dinamicii și mascarea îmbinării de la gât, neamțul a fost echipat cu binoclu (curea din carte de joc și binoclu dintr-un kit Dragon). Vopsirea componentelor metalice s-a făcut cu Gunze H212 (foto 25). 



Înainte de vopsirea chipului, Fritz a primit un piron în cap (sârmă introdusă în gaura dată cu burghiul de 0,6 mm), după trepanație am vopsit părul și sprâncenele, i-am redat vederea și i-am albit dinții. În mai multe etape am adăugat umbre chipului și mâinilor, culminând cu „montarea” unui dinte de 24 ... karate (foto 26).

Am tot încercat să vă duc cu vorba dar observ că v-a rămas gândul la pironul din capul omului, ei bine pironul a fost folosit ca punct de sprijin pentru oală ... oală de noapte, realizată dintr-o jumatate de sferă și niște sârmă la care am adaugat mici fâșii din carte de joc, vopsirea efectuându-se cu acrilicul Gunze, H11, alb mat. După fixarea în piron oala a fost umpluta cu ... un amestec de Water Effects Vallejo și vopsea maro (foto 27-28). 
 


Finalul fiind aproape am neglijat realizarea de poze, mai pot invoca și scuza cu mirosul, cu atât mai mult cu cât amestecul din oală a fost distribuit și pe perete, balustradă și scări.

Neamțul și-a primit arma (cu curea din carte de joc) și a fost fixat pe scară în dreptul balustradei rupte, pentru un plus de „motion” casca i-a fost surprinsă, în cădere, lângă scară (foto 29). 


Diorama a fost sigilată cu lac mat, Sinto Peinture spray, iar compoziția din oală a primit un strat de Future (autorul n-a avut intenția de simbolistică, el a vrut să dea senzația de „fresh”) (foto 30). 





Ulterior, din considerente ergonomice dar și artistice, am adăugat o placă sub vechea tăviță. Apoi s-a vopsit tricolorul parizian și ... altele.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu