Faceți căutări pe acest blog

Translate

duminică, 17 martie 2019

Asinul și felina - fabulă


În iarna lu' 72,
pe când bătălia era în toi.
Trece un convoi,
Cu mers greoi.

Din praful gros
cineva tușește vârtos.

Pantera virează ofuscată:
„- Păi bine mă, balegă uscată,

EU vin tocmai din Regat 

să te scot din că
impas
și tu măi Urechilă, strâmbi din nas !?”


Măgarul cu botul iritat,
răspunde (întâi cu-n strănutat) :


„- Să fi venit matale, iartă-mi ignoranța, de peste ape și cu așa putere

să-mi schimbi tainul în friptură la cuptor, tort de mere și găleți de bere?”





Pantera nu-și pierde prestanța,
însuflețită de patos patriotic, dă din nou cu clanța:
„- Pe unde trec, conflictele dispar,
cu gloanțe se instaurează armonia,
prin jerfa mea slujesc democrația”


„- Mărețe crezuri te animă
tot nu te-ai prins că ești doar o mașină?
spuse dobitocul pe când trase o ...rimă la mașină.
Că-i sultanat, democrație
cu președinte jucator sau tiranie,
nu sunt proroc dar viitoru-l știu
tain obișnuit: apă, paie și bătaie cât sunt viu.
Iar tu, ruginitură abandonată-n câmp
sau, cu indulgență, expusă în vitrină
boită ca o curviștină.”


„- Acum totul îmi este clar
Îți meriți numele ...
MĂGAR !”



Pe drumul fără plombă,
Vehiculul demară în trombă.
Dispărând în față,
ca măgarul în ceață.



Eu, cu creier odihnit,
trei tâlcuri am descoperit :


Tâlcul unu, vezi bine
Timpul trece, nici piatra nu rămâne.
Doi, nu-i ca-n filme aici,
Ariciul rămâne tot arici.
Și tâlcul trei, de bună seamă
nu-i musai să mai iei în seamă:
Viața-i grea, să nu mă minți
Până și roz-ul umblă înarmat până-n dinți!










Rime
  1. Baza – scândură și lac mahon
  2. Nisip – poxilină și Gunze 346
  3. Pantera – SAS Land Rover Pink Panther, Tamiya 35076
  4. Bagaje – piese rășină
  5. Lanțuri capace fumigene – gută pescuit
  6. Antena radio – ac acupunctură
  7. Umbrela – rășină și sârmă
  8. Cablu căști – fir de păr
  9. Căști – German tank crew, MiniArt 35021
  10. Prelate, turbane, halate- Moment kit repair
  11. Lanț - lănțișor cruciuliță (DAISO, Cluj 2008)
  12. Șofer + radist – U.S. Jeep crew, MiniArt 3507
  13. Comandant (stg. șofer) – Waffen SS siting, RESINation, 35-02 (Hajduszobo)
  14. Sir Rambo- Bell 47D MASH HL, Academy, 2139
  15. Tatuaje – decaluri din cutia cu resturi
  16. Omanezi – mix figurine
  17. Măgarul filizof – Soviet Afgan War, ICM 35031
  18. Vegetație – Noch 07132

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu