Faceți căutări pe acest blog

Translate

miercuri, 15 mai 2019

MOSONSHOW 2019

Pentru cine dorește să aprofundeze fenomenul MMS 2019 vă recomand http://www.tapir-models.ro/viewtopic.php?f=23&t=1038#p14658 dar vă avertizez că este stufos și ușor indigest .

Ca și la alte ediții ale MMS, farmecul este că participarea îți garantează câștigul, aici mi-am propus să rememorez o parte din impresiile ediției 2019.












Ca la fiecare ediție, Best in Show-ul meu n-a coincis cu cel oficial. Bunăoară mie mi-a plăcut MAXIM diorama „Last Day on Earth” (aceasta a adjudecat unul din cele trei Bronz, la secțiunea NY-87 „Fantasy and Sci-fi models”)


                                                   




                                       





La întrebarea „Da de ce?”

În imediata apropiere aș pune colecția de M.a.K-uri a lui Alessandro Paletti, opere a căror fotografii le-am tot admirat pe internet și n-am îndrăznit să visez că le-aș putea vedea vreodată „în carne și oase”. 



Să privim nebunia asta cu picăturile de ploaie












Sau naturalețea acestei vegetații, printre altele




Că tot suntem la vegetale, legume și fiori pe șira spinării. Cât de bazat trebuie să fii pentru a atăca o astfel de temă și, culmea, să reușești. 
Opera aparține unui alt membru al echipei din Taiwan, astfel cine are cât de cât simțul esteticului o să exclame : O scumpă ! ... identic cu acela care este cât de cât la zi cu mercurialul machetistic.




Datorită fotogafiilor proaste nu sunt foarte sigur că demersul meu este un plus pentru cei nominalizați.

Însă nu intenționez să părăsesc zona fără a aminti de „Link the Past to the Future”











.... printr-o etichetă autorul te invita să rotești lucrarea pentru a vedea detalii...n-am îndrăznit.










Imposibl de făcut un clasament imbatabil așa că am extras absolut aleatoriu un TOP TEN din cele câteva zeci de lucrări ce m-au impresionat,  ordinea este absolut aleatorie iar pentru  numele lucrărilor trebuie să îmi fie achitată licența poetică: 







Ture pe zidul morții – finețe și dinamică 
Nu știu dacă există un kit sau este un mix de scratch și kit, cert este că pe una dintre mese am văzut ceva ce aducea (pe departe) cu această frumoasă lucrare.
















Marea asfaltare – firescul situației 
Poate că are unele lipsuri : dinamism și lipsa lui Dorel dar această micuță dioramă m-a surpris în mod plăcut.




















Vehicul pastelat – echilibrul  cromatic 
O pată de culoare, accesorii pentru minim cinci diorame, o poveste accesibilă și talent (asta dacă nu v-ați prins și voi).













Dietă prin acupunctură  – diafan
Subiect banal dar o finețe absolut incredibilă,  lucrare poziționată nefericit (pentru săpuniera mea) pe masa de concurs. Îmi pare rău că m-am înțepat în țepii tehnicii...găsiți pe net.
















Nisip – aici am remarcat soluția găsită de autor 
pentru a dinamiza scena 
















Umbra – de mult timp cochetez cu două teme machetistice : apa și umbra. Evident aici m-a impresionat ultima dintre ele.














Somnul națiunii – deja vu
Deși nu a făcut parte din lotul supus jurizării, aspectul de tablou și simbioza perfectă a elementelor componente m-a cucerit instant, iar senzația de deja vu a fost puternică ca atunci când visezi, te prinzi că visezi dar ești convins că o parte din vis este real.
















E, sigur că nu e negru  – efectul de tăciune
Ulterior (adică mult mai târziu)  am realizat că și eu m-am jucat cu focul (Ogon) ... poate că așa se întâmplă și la Judecata de Apoi .. ești „ajutat” să faci niște conexiuni și analize. 













Mătreață navală – microscopic
nu am putut să nu remarc platforma, de fapt platformică (colț dreapta) pe care se înghesuie vehicule și oameni într-un mod absolut ireal. 















Cernobîl – echilibrul desăvârșit 
(nu sunt sigur că este o exprimare cu acoperire gramaticală sau logică), multe lucruri perfect integrate în ciuda spațiului limitat, atmosfera apocaliptică ce răzbate prin cromatica încântătoare.












Sunt conștient că acest Top 10 constituie o mare nedreptate adusă ediției MMS din anul 2019 dar atât s-a putut. Dacă doriți să vă faceți propria ierarhie vă recomand să căutați pe net albume dedicate evenimentului.
Până una -alta aruncați un ochi și pe aici :

Diorame, mixate, aviație, naval, cumpărături și oameni 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu