Faceți căutări pe acest blog

Translate

miercuri, 11 martie 2020

Indiana Jones vs. Faraonul / Cu ochii-n Ra / Figurine Marx 60mm

Anul de debut s-a caracterizat prin sacrificarea „omuleților” și astfel la un moment dat (sfârșit de august) le-a venit rândul și figurinelor Marx. Mă rog, a copiilor acestuia 😏

Cowboy-ul meu favorit, favorit prin prisma faptului că l-am obținut printr-un schimb costisitor, a devenit principalul pretendent pentru rolul principal. Îmi amintesc faptul că biciul se putea desface, în sensul că deși era fixat atât de mâna văcarului cât și de pantalon cureaua biciului se desfăcea în zona buclei (printr-un sistem „moș/babă). De-a lungul timpului biciul a dispărut complet așa încât am fost nevoit să confecționez unul din sârmă de cupru că, vorba aia, ce-i Indiana Jones făr` de bici. Apoi am îndepărtat pantalonii de protecție pentru o alură 100% Indy.  Calitatea detaliilor și a plasticului garantează faptul că este vorba de o figurină originală. Nu același lucru se poate spune despre colegul de intrigă, fiind vorba despre o copie rusească a figurinelor Marx achiziționată „de la ruși” (talcioc postrevoluționar, 1992). Dealtfel, așa cum se v-a vedea, aceste imitații de „Ancient Egyptians Warriors” s-au bucurat de oarece trecere în lumea vignetelor.

Deoarece Dr. Henry Walton Jones Jr. joacă în deplasare cu F. Neheb (unde „Dr.” este de la Doctor iar „F” vine de la Faraon) era musai să amenajez un interior demn de Wadi Biban el-Moluk.

 


Cele două plăci de rigips au fost cioplite, vopsite și apoi fixate la unghi de 90 de grade (cu adeziv și ace cu gămălie așezate tip „greblă”), evident că ar fi lipsit de fair play dacă v-aș traduce hieroglifele lipsindu-vă astfel de un academic rebocriptic agramat anagramat.




 



Pentru pasionații de alexiologie evident că este la-ndemână informația conform căreia opera „Indiana Jones” aka Cinșpe a fost precedată de o altă operă antică „Cu ochii în Ra” aka Unșpice unde eroul (un preot egiptean get-beget) face parte din același eșantion de copii rusești de 60mm.


„...atunci când inima m-a grăbit să vă fac două obeliscuri, ale căror vârfuri se vor îndrepta spre cer, în nobila sală cu coloane care se găsește între cei doi mari piloni ai lui Tuthmes I. Când se va vedea monumentul meu, în anii ce vor urma, să se exclame: „IATĂ CE A FOST FĂCUT PENTRU MINE”. Da, a fost făcut din ordinele mele, acest munte, înveșmântat în aur. Conduc această țară, precum fiul meu Isis; sunt puternică precum fiul lui NU când soarele se odihnește în tabloul dimineții și în cel al serii. Acesta va exista pentru totdeauna, ca Steaua Nordului.

Într-adevăr, iată-le pe cele două mari obeliscuri, pe care măiestria mea le-a făcut să strălucească de aur, din cauza tatălui meu, Amon, și sin dragoste, pentru a-i perpetua numele, să se înalțe de-a pururi în incinta templului. Sunt extrase dintr-un singur bloc de granit masiv, fără mici o îmbinare sau fragmentare”


Regina Hatsepsut „Egiptul Secret” – Paul Bruton



𓀵𓀷𓁞𓁕𓀾𓀽𓀼𓁃𓁂𓁁𓁧𓁦𓁜𓁛𓁳𓁺𓂉𓂕𓂑𓁻𓁝𓁈𓀪𓀬𓀫𓀪𓀮𓀢𓀑𓀗𓀟𓀸𓁁𓁈𓁒𓁕𓁃𓀦𓀙𓀠𓀴𓁀𓁂𓁂𓀹𓀹𓀹



Fotografiile provin tot din aceiași perioadă așa încât standardele trebuie să vă evolueze „la firul ierbii”.
𓀀𓀂𓀠M𓀩𓀬𓀿U𓀭𓀹𓁋𓁔𓁑𓀳𓀘𓀮𓁄I𓁘𓁡𓁷𓁵𓁼𓁺E𓂃𓂉𓁫𓁨𓁰𓁹𓁡𓁵𓁻P𓁰𓁜𓁘𓁢S𓁺𓁱𓁴𓁴D𓁽𓁧𓁡𓁢&𓂇𓂅𓁺𓁱C𓁟𓁟𓀘𓀇O𓀭𓀹𓁖𓁈𓀪V𓀒𓀜𓀺𓁌I𓀿𓁖𓀥𓀯D𓁗𓀭𓀩𓀎𓀚1𓀺9𓁓

Dar dacă tot este un cumul de topice să nu uităm a aminti și alți ruși de naționalitate antic egipteană, figurine care au scăpat de mâna lungă a artistului

 

 



Update 04.07.2020
Niște figurine rătăcite


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu