Faceți căutări pe acest blog

Translate

marți, 16 iunie 2020

Din ciclul „PREMONIȚII DIN URMĂ” vol. I

Încă din timpul marilor bătălii de la „Mocheta-n sânge” visam să realizez o scenă cu figurine, parcă și vedeam o scândură pe care erau prinse în cuie 10 -12 figurine ... timpul a trecut și praful s-a adunat pe acest proiect oniric.

Ocazional, în 2003, luam câte o oră la internet cafe, nimic deosebit că erau vremuri de pionierat pentru google iar sugestiile acestuia erau extrem de limitate. La un moment dat am căutat „figurină” și „figurines” ... extrem de frustrant.
 Noroc că după un timp s-a aprins lumina (faza aia când se aprinde becul deasupra capului), a doua zi fremătam la Antipa așteptând să deschidă. M-am dus țintă în fața vitrinei unde cei șase lupi încă se luptau să răpună cerbul....

.... DIORAMĂ 

Abia așteptam să văd ce reușesc să prind cu această momeală, la următoarea navigare. 
Ca să treacă timpul mai ușor dar și să rămâneți cu ceva util din acest oracol obosit : Savantul Grigore Antipa este inventatorul acestei forme de expunere a unui crâmpei de ecosistem iar prima dioramă biologică din lume s-a putut admira la Muzeul de Istorie Naturală din București ... era anul 1908.

„eu una știu : că eram orb, și acum văd” 


Cumva dintr-un ricoșeu am descoperit mica comunitate de pe Clip-trade (un forum născut de Revell România ...iar aici ar trebui să aveți în ochi faza cu „Lady Gaga Născătoarea” din „Fatty Boom Boom” – Die Antwoord). Acea struțocămilă era o tranziție a unui chat către forum. Treptat s-a maturizat sub formă de forum, a căpătat formă și a devenit un cămin extrem de confortabil.

Dacă se apucă cineva să analizeze anul 2004, cu ușurință v-a observa emulația prăvălită deasupra-mi, nu mai puțin de 20 (douăzeci) de opere s-au născut atunci. Din acestea, cu o singură excepție (vezi no.10), figurinele utilizate erau acelea dintr-o bucată din așa numitul „plastic de găleată”.

Chiar îmi amintesc o discuție pe forum în care explicam cum revoluționasem metoda de debavurare, astfel , explicam eu, în spațiul închis creat de mâna stângă pe patul puștii (era vorba de Airfix German Infantry F2) am introdus o sârmă subțire iar de capetele acesteia fixasem o tijă rezultând astfel un arc. Sârma tensionată îndepărta bavura iar în cazuri extreme recomandam înroșirea cu flacăra de la brichetă. Evident că deja bombasem pieptul în așteptarea unei decorații (măcar).

În schimb am primit un uppercut la ficat : 
„Nu înțeleg, am făcut câteva zeci de figurine și nu reușesc să înțeleg. De ce nu cureți mâna înainte să o lipești pe corp, respectiv pe patul armei. Cu o lamă de bisturiu se rezolvă imediat.” 

 Aproape că am căzut cu scaunul, așa un atac nemeritat, cu atât mai mult cu cât lovitura venea de la „Prejo” un user extrem de echilibrat. 

Ulterior , încă confuz, am cerut lămuriri de la colegii de pe forum....confuzia devenind și mai frustrantă (aici este episodul amintit în Sf. Goran – faza cu figurinele Revell) . Și astfel abia în zorii anului 2005 vălul ignoranței a început să se destrame iar o primă imagine de ansamblu (care conținea inclusiv componente de figurină pe culee) despre acest frumos hobby parcă prindea contur.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu