Faceți căutări pe acest blog

Translate

duminică, 6 octombrie 2019

Castelul de Bronz - 1/72

Lucrul la această dioramă a început pe 15 ianuarie 2014 și a tot evoluat până când a căpătat forma finală (28.04.2014), vă invit să urmăriți etapele acestei nașteri anevoioase (pentru detaliere maximă recomand postarea de pe tapir-models.ro).










Pe flacon am lipit un carton (atât pentru aderența tencuielii dar, mai ales, pentru repere la zidărie) și până la consolidare am încorsetat cu sfoară iar din ambalaje de medicamente am confecționat niște prisme triunghiulare;

Cu un material pentru izolaţii am tapetat cartonul de la hârtie igienică pentru turnuleţe. Din resturile de la o clădirea MiniArt am confecţionat o uşă;






 


Zidăria din komatex

 

Scrumiera kitsch a fost decapitată, cruţând doar patru ţeste  iar castelul nenăscut a început să fie integrat  într-o stâncă din polistirenului extrudat;
 

 

Pentru confecționarea unui minaret am folosit un  flacon de vitamine efervescente, komatex şi ornamente pentru unghii;


Am lipit prismele triunghiulare pe corpul principal iar la capete am lipit triunghiuri din plasa de şmirghel, ulterior din plăci de komatex, folosind un flacon cilindric ca „șan”, am construit o scară suspendată; 







După fixarea prismelor am trecut la zidărie, mixare de şmirghel de 20, şmirghel 40 şi komatex, proiectul urbanistic s-a extins  cu un balcon, apoi cu creneluri. Etajul a fost lipit pe o placă de stâncă din polistiren extrudat. Tot pachetul a fost fixat pe  o placă stâncoasă;


 

 

La finalul zilei de lucru am aplicat adeziv spray pe zona stâncoasă, urmărind obţinerea de ceva efecte şi o consolidare suplimentară. Ulterior am fixat scrumiera-bordură şi borcanul-turn pe placajul-postament, apoi etajul și  scara. Pentru blocul de stâncă de la parter am utilizat tot polistiren extrudat;

 





Placa a fost scobită aşa încât să fie în contact cu buza scrumierei, cavitatea a fost umplută cu adeziv, pentru un plus de siguranţă, prin placă am introdus trei scobitori unse cu superglue. După fixare plăcii s-a trecut la consolidarea, cu bolovani, a lateralelor. Fixare de bolovani pe marginea scrumierei şi în golurile create de descăpăţânare;
Finisarea lateralelor şi scară din komatex (cu polistirenul aferent)




Prin cutia cu maimuţe am depistat o coloană din ipsos pe care am găurit-o central și am ranforsat-o cu o spiţă de umbrelă. Spiţa urmând să pătrundă prin placajul postament iar capătul liber urmând să consolideze turnul;











Între timp, ceea ce apare ca un şir de proglote de tenie, pe placă am fixat cu superglue nişte scoici foarte mici; 









Pe placă am aspersat adeziv spray şi am presărat nişte rumeguş,  apoi am considerat că a sosit timpul pentru omogenizarea acestui balamuc așa că am aspersat grund;





 

 

Am combinat mingii de ping-pong cu ţestele de răşină. Tăiat, lipit, completat cu milliput, fixat pe poziţie şi grunduit. Rămânând în același registru, piesa din  „Corpul Uman” s-a combinat cu ţeastă şi picioare de muscă mutant (pe post de antene);

Pentru susținerea scării suspendate mi-am zis că o mână de ajutor nu ar strica....zis și făcut;



În mod oficial s-a deschis sezonul de vânătoare la  Surprizele kinder:






Întâi am căşunat pe Diego. Înaripat, grunduit şi cocoţat pe un tub de efervescente, apoi i-a venit rândul lui Laverne, căpăţâna acestuia devenind ornament de capitel.














Prin „Cutia cu maimuţe” am descoperit un schelet aplatizat, l-am pus la zid şi i-am repoziţionat mâinile (la un unghi confortabil vizavi de polemicile bisericeşti) și am înlocuit tigva;






Trecem peste capitolul în care am decapitat un vampir și i-am fixat capul pe o rămurică ciudățică și ajungem exact la geneza Scorpionului : capul luptătorului de wrestling combinat cu corp de libelulă şi  gheruțe de crab;





Am utilizat o bilă de biliard (de la un minibiliard grotesc), găurită şi implantată cu liţă, am fixat-o  în cavitatea acoperişului de pe minaret. Peste adeziv şi am presărat diverse

 


Iată că am ajuns și la capitolul „FIGURINE”


„Diva”  de la  Hat și „Bubico” de la Alliance dar nu vă recomand să ignorați elefantul din cameră.
Bubico s-a enervat până când circulaţia a devenit vizibilă,  accelerarea a influențat  puţin evoluţiei (cu carte de joc din plastic) şi apoi poftim de-i pune zgardă dacă mai poți;













Am confecţionat încă două fiare înaripate, pentru victimă am utilizat un orc rusesc;





 

Că tot vorbeam psihanalizam vorbeam, am băgat în scenă şi un elefant de la Zvezda
Din sârmă am confecţionat un set suplimentar de fildeşi;


 

Urmează scheleți și orci contra magi și cavaleri, plus luptele încrâncenate:
 
 





În ciuda luptelor furibunde sper că totuși s-a observat faptul că piatra de temelie a castelului a devenit  bronzul estival al castelului, plus ceva aplicații speciale Windows (hârtie decupată unsă cu Future și fixată de cercevele);



În final .... 
FINALUL




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu